Senast uppdaterad: 06/11/2012
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Om cookies


På Bodens webbplats www.boden.se/lattlast
används så kallade cookies.
Cookies är små textfiler som lagras på din dator
när du kommer till en sida på Internet.

Cookies finns för att göra webbsidor som passar dig bättre.

Det finns två olika cookies:

  1. En cookie som ligger kvar på din dator
    under en bestämd tid.
  2. En cookie som bara ligger kvar på din dator
    under tiden som du är inne på en webbsida.
    Den försvinner när du stänger din webbläsare.

Men cookies sparar ingen personlig information
som e-post eller namn.

Om du inte vill att cookies används
kan du stänga av cookies.
Det gör du i din webbläsares säkerhetsinställningar.

Du kan även ställa in webbläsaren så att du får en fråga
varje gång webbplatsen försöker lägga
in en cookie på din dator.

Du kan ta bort cookies som redan finns
på din dator med hjälp av webbläsaren.
På webbläsarens hjälpsidor kan du se hur det går till.

Vill du läsa mer om cookies?
Det finns mer att läsa om cookies
hos myndigheten Post- och telestyrelsen.
Länk dit finns här nedanför.

Sidan är lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Vill du komma tillbaka hit
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Post- och telestyrelsen. Lättläst sida Öppnas i nytt fönster


Genvägen