Senast uppdaterad: 10/10/2012
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Gör Bodens lättlästa webb till din startsida


En startsida är den sida som öppnas direkt
när du startar din webbläsare.

Här nedanför kan du läsa
hur du gör Bodens lättlästa sidor
till din startsida.

Startsidan ställs in på olika sätt
beroende på vilken webbläsare du har.

Här kan du se instruktioner för:
Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari, Opera

(Om du har en PC och inte är säker
på vilken webbläsare du använder
så är det troligtvis Internet Explorer)

IE icon

Internet Explorer

1. Välj Internet-alternativ under menyn Verktyg

 
2. Välj fliken Allmänt i fönstret som dyker upp

3. Skriv in www.boden.se/lattlast
i fältet som anger startsida.
Spara genom att trycka OK.

Firefox icon

Mozilla Firefox

1. Välj Verktyg (Tools) i menyn

2. Välj fliken Generellt (General) i fönstret som dyker upp

3. Skriv in www.boden.se/lattlast
i fältet som anger startsida.
Spara genom att trycka OK.

Safari icon

Safari

1. Välj Inställningar under Safarimenyn

2. Vid Nya fönster öppnas med: väljer du Startsida

3. Skriv in www.boden.se/lattlast i adressfältet.
Spara genom att stänga inställningsfönstret.

Opera ikon

Opera

1. Välj Inställningar under Arkivmenyn

2. Välj fliken Allmänt

3. I menyn Vid start väljer du Starta med startsidan.
Fyll i adressen www.boden.se/lattlast
i fältet för startsida.
Spara genom att trycka OK.


Genvägen