
I Boden kan du bada både inne och ute.
Äventyrsbadet NordPoolen
NordPoolen ligger mitt i Boden
Där finns simbassänger både inne och ute.
Där finns också rutschkanor, forsar och strömkanaler.
Vill du veta mer så ring NordPoolen
på nummer 0921-624 00.
Du kan också titta på NordPoolens hemsida.
Den öppnas i nytt fönster och är inte lättläst.
Länken hittar du här: NordPoolen. Ej lättläst
Bodens Camping & Bad
Mitt i Boden finns också ett varmt utomhusbad.
Badet har en lång bassäng och ett isberg i plast
med vattenrutschbanor och vattenfall.
Där finns också barnpool och bubbelpool.
Vill du veta mer så ring Bodens Camping & Bad
på nummer 0921-138 50.
Du kan också titta på badets hemsida.
Den öppnas i ett nytt fönster och är inte lättläst.
Länken hittar du här: Bodens Camping & Bad. Ej lättläst 
Badplatser
I Bodens kommun finns många badplatser
utomhus i en älv eller i sjöar.
Vill du veta mer om badplatserna så ring
kommunen på nummer 0921-623 10.
Harads badhus
Vill du veta mer så ring
Forsmans Badservice på nummer 0928-103 52
eller 070-318 05 40.