Senast uppdaterad: 07/24/2017
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Kommunens bolag


Bodens kommun äger några aktiebolag.
Dessutom utser kommunen styrelse för Stiftelsen Bodenbo.
Bolagen och stiftelsen utför uppgifter på kommunens uppdrag. 
Till exempel att hyra ut lägenheter och
se till att alla har värme och varmt vatten
i sina hus.
 
Här nedanför finns länkar
till företagens hemsidor.

Sidorna är inte lättlästa och öppnas i nya fönster.
Om du vill komma tillbaka till denna sida
så stänger du det nya fönstret.

Länkar till:
Arenabolaget som driver Boden Arena. Ej lättläst Öppnas i nytt fönster
Boden Business Park jobbar med företagsutveckling. Ej lättläst.Öppnas i nytt fönster

Kommunen äger även ett företag som heter
Bodens Kommunföretag AB.
Det har ingen hemsida.

Genvägen