
Så här kan en lokaltrafikbuss i Boden se ut
Lokaltrafiken kallar vi de bussar som kör
i Bodens tätort.
I Boden kan du åka buss till många ställen.
Du kan exempelvis åka buss till
Svartbjörnsbyn, Sävast och Heden.
Lokaltrafiken har fyra busslinjer:
Linje 1 går mellan
Sävast - Strandplan - Norra Svartbyn
Linje 2 går mellan
Södra Svartbyn - Strandplan - Heden
Linje 3 går mellan
Sävastön - Strandplan - Buddbyn
Linje 4 går mellan
Vittjärv - Strandplan - Erikslund
Linje 5 Ringlinje som du kan åka med från den 24 juni 2013 till den 11 augusti 2013
den går mellan
Resecentrum - Aldersjön - Resecentrum
Bussen stannar på många andra platser.
Alla lokaltrafikens bussar kommer
till Strandplan.
Där kan du byta buss
mellan de olika linjerna.
Åk buss till byar och andra kommuner
Till kommunens andra byar
kan du åka med Länstrafikens bussar.
Med Länstrafikens bussar
kan du också åka till andra kommuner.
Här nedan finns en länk till Länstrafiken.
Länken öppnas i en ny sida och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.
Länstrafiken. Ej lättläst