Senast uppdaterad: 02/23/2015
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Åk buss i Boden


Buss i Boden
Så här kan en lokaltrafikbuss i Boden se ut

Lokaltrafiken kallar vi de bussar som kör
i Bodens tätort.

I Boden kan du åka buss till många ställen.
Du kan exempelvis åka buss till
Svartbjörnsbyn, Sävast och Heden.

Lokaltrafiken har fyra busslinjer:

Linje 1
går mellan
Sävast - Medborgarplatsen - Norra Svartbyn

Linje 2 går mellan
Södra Svartbyn - Medborgarplatsen - Heden

Linje 3 går mellan
Sävastön - Medborgarplatsen - Buddbyn

Linje 4 går mellan
Vittjärv - Medborgarplatsen - Erikslund

Bussen stannar på många andra platser.
Alla lokaltrafikens bussar kommer
till Medborgarplatsen.

Där kan du byta buss
mellan de olika linjerna.

Åk buss till byar och andra kommuner
Till kommunens andra byar
kan du åka med Länstrafikens bussar.
Med Länstrafikens bussar
kan du också åka till andra kommuner.

Här nedan finns en länk till Länstrafiken.

Länken öppnas i en ny sida och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länstrafiken. Ej lättläst  Öppnas i nytt fönster 


Genvägen