Senast uppdaterad: 03/17/2014
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Farliga sopor


Exempel på farliga sopor
En del sopor är farliga.
Farliga sopor måste du lämna på en miljöstation.

Målarfärg, nagellack, rengöringsmedel med mera
räknas som farliga sopor.

Farliga sopor ska alltid lämnas till en miljöstation.
Miljöstation är en plats där det finns
personal som kan hjälpa dig om du är
osäker på hur du ska sortera soporna.

Miljöstationer finns på återvinningscentralerna.
Det finns tre återvinningscentraler i Bodens kommun.

Återvinningscentralerna finns i Gunnarsbyn på Hallonvägen,
i Harads på Bergvägen och i Boden vid soptippen.
 
Du kan också lämna farligt avfall till Återvinningen i Boden.
Du måste gå in på Återvinningen och be att
personalen kommer och låser upp.
Du får bara lämna farliga sopor när Återvinningen har öppet.

Om du är osäker om soporna är farliga
lämna alltid till en miljöstation.  

Här nedanför finns länkar till sidor om Bodens
återvinningscentraler och Återvinningen i Boden.

Sidorna är inte lättlästa och öppnas i nya fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Bodens återvinningscentraler. Ej lättläst   Öppnas i nytt fönster
Återvinningen i Boden. Ej lättläst Öppnas i nytt fönster


Genvägen