Senast uppdaterad: 03/10/2014
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Glasförpackningar


Exempel på glasförpackningar 
Exempel på glasförpackningar som du
kan lämna på en återvinningsstation.
       

Du ska lämna alla glasförpackningar till återvinning.
Är det en glasflaska med pant lämnar du den till affären.

Bor du i villa eller om ditt soprum
saknar soptunna för glasförpackningar
ska du lämna glasförpackningarna till en återvinningsstation.

Alla glasförpackningar ska vara tomma och rena

Exempel på glasförpackningar
Glasburkar
Glasflaskor

Blanda inte färgade och ofärgade glasförpackningar.

Vilket glas får du inte lämna
på återvinningsstation?

Föremål av glas som inte är en förpackning
ska du kasta i deponisopor. 
Till exempel vaser, dricksglas, fönsterglas med mera.

Här nedanför finns en länk till en sida där du kan
läsa var återvinningsstationerna i Boden finns.

Sidan öppnas i ett nytt fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Här finns Bodens återvinningsstationer. Ej lättläst Öppnas i nytt fönster


Genvägen