Senast uppdaterad: 07/24/2017
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Hitta i stadshuset


I stadshuset hittar du
många av kommunens kontor.
Stadshuset består av två delar.

Om du ska besöka stadshuset
hittar du ingången på Kyrkgatan 24.
Då kommer du till det vi kallar hus A.

I hus A får du bland annat hjälp med
frågor om utbildning
och frågor om hus och bostäder.
I hus A hittar du också
Bodens kommunalråd.

På bottenvåningen i hus A
finns kommunens reception.
Här kan du fråga
om du inte hittar det du söker.

Den andra delen av stadshuset
kallar vi hus B.
Här får du bland annat hjälp med
frågor om omsorg och stöd.

Tekniska förvaltningen som arbetar med gator, vägar och parker
sitter i Medborgarhuset, Kungsgatan 49.

Kultur-, fritids- och ungdomsförvaltningen som arbetar med 
våra fritidsanläggningar sitter i den gamla Centralskolan.

Kommunens hemtjänst och arbetsmarknadsförvaltningen
sitter i gamla Sandenskolan.


Genvägen