Senast uppdaterad: 12/19/2014
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Skidbackar


Bild från Storklintens skidbacke
I Boden finns fina backar och spår för skidåkning

På den här sidan kan du läsa
om två av Bodens skidanläggningar.
Där kan du både åka skidor i backe
och åka längdskidor.

Pagla
I Pagla finns många längdskidspår och
två slalombackar med lift.
Här finns även hoppbackar och en pulkbacke för barn.

I Pagla finns eldplatser, vindskydd och värmestuga.
Det är Storklintens Alpina Klubb (SKALP) som sköter liftarna.

Länken är inte lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Om du vill komma tillbaka till denna sida
så stänger du det nya fönstret.


Storklinten
Storklinten är en familjebacke med fyra liftar
och elva nedfarter.

I Storklinten kan du hyra skidor.
Här finns också servering, stugor och längdskidspår.
Vill du veta mer så ring telefonnummer 0921-138 50.

Länken är inte lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Om du vill komma tillbaka till denna sida
så stänger du det nya fönstret.


Genvägen