Senast uppdaterad: 11/27/2013
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Förskoleklass


Barn som är sex år gamla
börjar i förskoleklass.

Barnen är i förskoleklassen
fem timmar om dagen.
Förskoleklassen finns i skolans
lokaler.

Före och efter förskoleklassen
kan barnet vara på fritidshem
om föräldrarna arbetar.

Det kostar pengar för dig som förälder
om ditt barn går på fritidshem.

Mer om fritidshem kan du läsa
om du klickar på länken till vänster.

Vill du veta veta mer?
Kontakta utbildningsförvaltningen
på telefon 0921-622 66 eller 0921-623 33.

Barn i rörelse
När barn är sex år gamla
börjar de i förskoleklass.


Genvägen