Senast uppdaterad: 11/27/2013
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Fritidshem


Om du arbetar eller studerar
kan ditt barn få plats på fritidshem.

Ditt barn får då komma till fritidshemmet
före skoldagens början och
efter skoldagens slut.

Fritidshemmen är också öppna
under jullov, påsklov, sommarlov,
och sportlov.

Barn i åldern 6 till 13 år får komma
till fritidshemmet.
Fritidshemmen finns ofta
i skolans lokaler.

Det kostar pengar för dig som förälder
om ditt barn går på fritidshem.

Skicka in ansökan om plats på fritidshem
till utbildningsförvaltningen.

Skicka in ansökan tre månader innan
ditt barn behöver fritidshem.

Vill du veta veta mer?
Kontakta utbildningsförvaltningen
på telefon 0921-622 66 eller 623 33. 

Fritidsbarn
Barn mellan 6 och 13 år får gå på fritidshem
om du som förälder arbetar eller studerar.


Genvägen