
Inne i galleria Enter finns flera av Bodens företag.
De flesta företag i Boden är små
eller medelstora.
De största företaget heter Inre kraft och har
200 anställda.
Kommunen är den största arbetsgivaren
i Boden med över 2 000 anställda.
I Bodens centrum finns en galleria som heter Enter.
I Enter finns många butiker.
Vid Enter finns också bibliotek, bio,
bowlinghall, konsthall och hotell.
Det finns ett register där du kan söka
efter företag i Boden.
Där finns både adress och telefonnummer
till företagen.
Registret är inte lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.
Länk till registret hittar du här:
Register över företag i Boden. Ej lättläst 