Senast uppdaterad: 04/03/2012
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Grundskola


Skola
Alla barn mellan 6 och 16 år måste gå i skolan.
Det kallas skolplikt.

Grundskolan är till för barn mellan
6 och 16 år.
Alla barn mellan 6 och 16 år
måste gå i grundskola.
Det kallas för skolplikt.

Barnet placeras i en skola
som ligger nära där barnet bor.
Man kan få välja att gå i en annan
skola om det finns plats.   

I Bodens kommun finns ungefär 20 grundskolor.
Det finns en skola i nästan varje by
och del av kommunen.

I Bodens kommun finns fem friskolor:
Fria Emilia, Tallboskolan och Norrskenets friskola
ligger i Boden.
Mimers Brunn finns i Vittjärv och i Svartlå finns
Tankeborgens fria skola.

Här nedanför finns en länk till
kommunens grundskolor.

Sidan är inte lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Kommunens grundskolor. Ej lättläst  Öppnas i nytt fönster

Vill du veta veta mer?
Kontakta utbildningsförvaltningen
på telefon 0921-620 00.


Genvägen