Senast uppdaterad: 02/27/2012
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Hur söker jag till gymnasiet?


Elever från Boden, Luleå,
Piteå och Älvsbyn söker till gymnasiet
på webbplatsen Mitt gymnasieval.

Här under hittar du en länk till Mitt gymnasieval.

Sidan är inte lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Mitt gymnasieval. Ej lättläst Öppnas i nytt fönster 

Du får information om hur du söker
till gymnasieskolan av studie- och
yrkesvägledaren på din skola.

Elev som inte går i grundskolan
Blanketter för att söka till gymnasiet
finns att hämta eller beställa
hos Fyrkantens antagningskansli i Luleå.

Där får du mer information om hur du söker.
Telefon dit är 0920-45 33 32.

Gymnasieval
För att söka till gymnasiet går du till webbplatsen
Mitt gymnasieval. Länken hittar du i texten ovanför.


Genvägen