Senast uppdaterad: 03/07/2012
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Idrottsanläggningar


I Bodens idrottsanläggningar
kan du till exempel åka skridskor
eller spela fotboll.

Här nedanför finns en lista på Bodens olika
idrottsanläggningar.
Det finns också telefonnummer du kan ringa
om du vill veta mer.

Sporthallar
I Boden finns sex sporthallar.
Vill du veta mer så ring vaktmästaren på Hildursborg
på telefonnummer 0921-624 03 eller 070-572 73 19.
Du kan också ringa Boden Arena
på telefonnummer 070-590 22 80 eller 070-241 15 59.

Fotbollsplaner
I Boden finns flera fotbollsplaner i centrum och i byarna.
Vill du veta mer så ring kommunens
kultur- och fritidsförvaltning på nummer 0921-623 13.

Gymnastiksalar
Gymnastiksalar finns på många skolor.
Vill du veta mer så ring kommunens
kultur- och fritidsförvaltning på nummer 0921-623 13.

Isbanor
Många byar har isbanor för skridskoåkning och ishockey.
Vill du veta mer så ring kommunens
kultur- och fritidsförvaltning på nummer 0921-623 13.

Björknäshallen och Air Dome
Ishallen har is från vecka 34 till vecka 12.
Air Dome öppnar ofta i mitten av oktober.

Ishallen används som träningshall och tävlingshall.
Vissa tider kan alla åka skridskor i ishallen och Air Dome.
Vill du veta mer så ring kommunens
kultur- och fritidsförvaltning på nummer 0921-623 13.


Genvägen