Senast uppdaterad: 05/10/2012
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Kultur i Boden


Barn leker på Försvarsmuseum
På Försvarsmuseum i Boden kan du se
och uppleva utställningar.

I Boden kan du alltid göra något
roligt, spännande och intressant på fritiden.

Du kan gå på teater och se på dans eller opera.
Du kan lyssna på musik av olika slag.
I Boden finns till exempel en fin konserthall.

Du kan också se film på vår stora biograf.
Eller se på konst i konsthallen som ligger i
gallerian Enter mitt i Bodens centrum.

Boden har också ett Försvarsmuseum,
där kan du se och uppleva olika utställningar.

Boden har vacker natur och fina parker.
På hembygdsområdet finns många fina, gamla hus
att titta på.
Kyrkan och kyrkstugorna finns där också.

Vill du veta mer om kulturen i Boden?

Ring kommunen på telefonnummer
0921-624 90 eller 0921-623 10.


Genvägen