Senast uppdaterad: 03/07/2012
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Plastförpackningar


Exempel på plastförpackningar
Exempel på plastförpackningar som du kan
lämna till återvinningsstationen.

Du ska lämna alla plastförpackningar till återvinning.

Bor du villa eller om ditt soprum saknar
soptunna för plastförpackningar ska du lämna
plastförpackningarna till en återvinningsstation.

Alla plastförpackningar ska vara tomma och rena

Exempel på plastförpackningar:                 
Ketchupflaskor
Schampoflaskor 
Diskmedelsflaskor
Yoghurtburkar och kesoburkar
Frigolit
Korkar och lock
Tandkrämstuber
Plastkassar
Plastfolie
Plastpåsar
Bubbelplast
Chipspåsar och godispåsar
Plasten som finns runt tidningar och reklam   

Vilken plast får du inte lämna
på återvinningsstation?

Plastföremål som inte är förpackningar
ska du lägga bland brännbara sopor hemma.
De kan till exempel vara blomkrukor,
vispskålar, leksaker och annat.

Här nedanför finns en länk till en sida där du kan
läsa var återvinningsstationerna i Boden finns.

Sidan öppnas i ett nytt fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Här finns Bodens återvinningsstationer. Ej lättläst Öppnas i nytt fönster


Genvägen