Senast uppdaterad: 05/03/2017
Mina Sidor
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Förvaltarfrihetsbevis


Förvaltarfrihetsbevis är ett intyg som visar att du inte har någon förvaltare. Beviset kan krävas av myndigheter när du exempelvis ansöker om vissa tjänster, om du ska bli fastighetsmäklare eller advokat eller om du ska vara ansvarig utgivare av periodisk skrift. Förvaltarfrihetsbeviset utfärdas av överförmyndaren i den kommun där du är folkbokförd.

Så ansöker du

Skicka ett e-postmeddelande där du skriver att du vill ha ett förvaltarfrihetsbevis och anger namn, adress och personnummer.

E-post ofn@boden.se

På förvaltarfrihetsbeviset styrker vi att det inte finns några uppgifter om förvaltarskap registrerade hos oss. För att din ansökan ska kunna behandlas av oss måste du vara folkbokförd i Bodens kommun. Förvaltarfrihetsbeviset skickas per post till din folkbokföringsadress. Vår handläggningstid är vanligen 3 arbetsdagar.

Du kan även ansöka skriftligen, via telefon eller besök.

 

 


Genvägen