Senast uppdaterad: 03/30/2015
Mina Sidor
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Ledigt jobb - upphandlare till Bodens kommun


03/30/2015

Upphandlingsenheten är organisatoriskt placerad inom kommunledningsförvaltningens ekonomikontor och består av en chef samt två upphandlare. Syftet med upphandlingsverksamheten är att leda, samordna och utveckla kommunens upphandlingsverksamhet med fokus på den goda affären. Vi söker Dig som vill ha ett intressant och utmanande arbete i en stor och utvecklingsintensiv organisation.

Upphandlingsenhetens arbetsområde
Upphandlingar över tröskelvärdet, kommunövergripande upphandlingar, specifika upphandlingar efter begäran från kommunens förvaltningar, konsultativ upphandlingshjälp, internutbildning inom upphandlingsfrågor, information om gällande avtal samt ledning av samrådsgrupper för upphandling. Upphandling sker enligt Lagen om Offentlig Upphandling (LOU). 

Arbetsuppgifter:
Upphandlingsenheten på Bodens kommun leder, samordnar och utvecklar kommunens upphandlingsverkssamhet med fokus på den goda affären. Du erbjuds ett spännande och omväxlande arbete med möjligheter till utveckling. Som upphandlare på Bodens kommun är ditt uppdrag att genomdriva affärsmässiga upphandlingar och säkerställa att upphandlingarna sker på ett juridiskt korrekt sätt. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att självständigt förbereda och analysera avtalsområden. Som processledare genomför du upphandlingar genom hela upphandlingsprocessen med ett övergripande ansvar från behovsanalys till färdigt avtal och implementering. Då Boden kommun arbetar strategiskt med Lean är det även viktigt att du arbetar med ständiga förbättringar av arbetssätt och metoder. Till viss del kan det även ingå övergripande avtalsuppföljning i din roll.

Vem är du?
Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, är driven och har hög integritet. Vidare har du förmåga att värdera underlag, uppfattningar och omständigheter och utifrån detta ta ställning och fatta beslut. Du är resultatorienterad, analytisk och ser lösningar och alternativa möjligheter. Du har rätt förutsättningar för tjänsten om du har jobbat självständigt, affärsmässigt och målinriktat med inköps- och/eller upphandlingsfrågor, gärna i en större organisation. En merit är om du har arbetat med offentlig upphandling. Du har kunskap om och förståelse för en politisk styrd verksamhet. Det är väsentligt att du har god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Det är viktigt att vara flexibel och kunna leda och samarbeta i projekt. Du bör även inneha god IT-vana. 

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning med inriktning teknik, ekonomi, juridik eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Meriterande är exempelvis kompletterande utbildning inom områdena upphandling, projektledning och kvalitetssäkring. Dina personliga egenskaper och din utvecklingspotential är väl så viktigt som din arbetslivserfarenhet inom området.


Tillträde Tjänsten är heltid (100%) tillsvidaretjänst.

Kontaktperson/Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan eller via www.experis.se Jobid: 972072
Urvalet kommer att ske löpande så vi vill ha din ansökan så snart som möjligt men befattningen kommer inte att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Sista ansökningsdagen är den 26 april. Har du ytterligare frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Andreas Lindbäck, Experis AB, telefon 0920-247066 eller 072-5463846. 
E-post: andreas.lindback@se.experis.com 

Tillbaka

Länkar


Genvägen