Bodens kommun förenklad logotyp

Meny

En kvinna hjälper en äldre kvinna med en blankett.

Kontakta enheten för Överförmyndare

Överförmyndarenheten i Bodens kommun ansvarar för frågor som rör godmanskap, förvaltarskap och förmynderskap. Här kan du få hjälp med ansökan, råd och vägledning samt lämna in handlingar.

Uppdaterad:

Telefontider

Överförmyndarenheten har fasta telefontider två dagar i veckan. Övrig tid kan du lämna meddelande via e-post eller via kommunens Medborgarservice.

Telefontid, 0921-628 16

  • Måndag 13.00–14.30
  • Torsdag 08.00–09.30

Granskningsfrågor

För frågor som gäller förteckningar, årsräkningar, sluträkningar eller redogörelser:

Telefon 0921-623 57

  • Måndag–torsdag 08.30–15.30
  • Fredag 08.30–12.00
    (tiderna kan justeras vid behov)

Du kan också skicka e-post till ofn@boden.se eller lämna meddelande via Medborgarservice.

Besöksadress

Överförmyndarenheten finns i Stadshuset. Handlingar kan lämnas och hämtas i kommunens Medborgarservice. Vill du träffa en handläggare – boka tid i förväg.

  • Besöksadress: Stadshuset, Kyrkgatan 24.
  • Postadress: Överförmyndarnämnden, Bodens kommun, 961 86 Boden.

Överförmyndarnämnden

Överförmyndarnämnden är den kommunala myndighet som ansvarar för tillsynen över gode män, förvaltare och förmyndare.

Syftet med tillsynen är att skydda personer som inte själva kan ta tillvara sin rätt, så att de inte missgynnas ekonomiskt eller rättsligt.

I uppdraget ingår också att:

  • Utreda behov av god man eller förvaltare.
  • I vissa fall utse gode män, till exempel för ensamkommande barn eller bortavarande personer.

Vill du ta del av ett specifikt dokument? Kontakta Medborgarservice så hjälper vi dig att hämta ut och läsa dokumentet i sin helhet.

Kontakt

Medborgarservice

E-post: kommunen@boden.se

Telefon: 0921-620 00